Wykuwamy pomysły

W ciągu sobotniego popołudnia 11. maja 2013 grono ośmiu osób pod naszym przewodzeniem kreowało pomysły na kampanię reklamową gry symulacyjnej „Dać Głos Mniejszości”. Celem gry jest nawiązanie dialogu między pokoleniami i przyjrzenie się uwarunkowaniom społecznym, kulturowym i historycznym w jakich znajduje się Mniejszość Niemiecka w Polsce.

W trakcie wrześniowej edycji gry uczestnicy wcielą się w role przedstawicieli społeczności małego miasteczka. Dzięki losowaniu postaci często zdarza się, że uczestnicy otrzymują za zadanie przyjąć punkt widzenia oraz stanowisko osoby zupełnie innej niż gracz jest w rzeczywistości.

Warsztat pt.: „Kuźnia pomysłów” przygotowaliśmy na zaproszenie Związku Młodzieży Mniejszości Niemieckiej w RP. Zadanie jakie stało przed uczestnikami brzmiało: jak pozyskać 20 seniorów i 20 osób z młodego pokolenia ze społeczności Mniejszości Niemieckiej do wspólnego udziału w grze symulacyjnej? Wydawać się może, że znalezienie uczestników z tak różnych grup do wspólnego projektu to jak próba połączenia wody z ogniem. Dzięki wytężonemu wysiłkowi uczestników niemożliwe stało się możliwe. Powstało wiele niestandardowych pomysłów przekazu marketingowego dla każdej z grup jak również sposoby, które pozwolą na dotarcie do jak największej liczby osób z każdej z grup. Zespół pracujący nad reklamą projektu stworzył także plan działań na najbliższe 3 miesiące. Pierwsze efekty warsztatu widoczne będą już podczas pierwszego weekendu czerwca. Trzymamy kciuki za powodzenie strategii.

Pojawił się artykuł o warsztacie w Tygodniku Śląskim – TUTAJ

Warsztaty przygotowujące do gry symulacyjnej